2014 4 pory roku

W dniach 3- 8 marca 2014 roku 12 uczniów oraz 4 nauczycieli z Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 uczestniczyła w projekcie Związku Harcerstwa Polskiego i PFORN „Cztery pory roku - zima nad jeziorem". Projekt był realizowany na pograniczu dwóch krain Warmii i Mazur, na półwyspie, pośrodku pięknego lasu, nad dużym i czystym jeziorem Pluszne w Ośrodku ZHP „Perkoz".

Celem projektu była aktywizacja i rozwój osób niepełnosprawnych w zakresie ekologii i ochrony środowiska. Harmonogram zajęć był bardzo napięty, a tematyka niezwykle urozmaicona. Uczestniczyliśmy w warsztatach: ekologicznych, plastycznych, sportowych, fotograficznych i tanecznych. Zajęcia ekologiczne były prowadzone w terenie i obejmowały takie zagadnienia jak: pogoda, ptaki, las, gleba. Wzięliśmy udział w dwóch wycieczkach w ramach projektu. W Olsztynie mieliśmy możliwość zwiedzenia Muzeum Przyrody, w którym również uczestniczyliśmy w lekcji dotyczącej przyrody Warmii i Mazur. W Planetarium obejrzeliśmy projekcje filmu : „Niebo nad Mazurami od jesieni do lata", oraz „Kosmiczny Ekspress".

Następnego dnia wybraliśmy się do Olsztynka, gdzie odbyliśmy długi spacer w lokalnym skansenie, zwiedziliśmy olsztynecki zamek. Znaleźliśmy też czas na drobne zakupy pamiątek w okolicznych sklepikach. Wieczorami uczestniczyliśmy w zabawach i spotkaniach integracyjnych z uczestnikami projektu z Krakowa, Pucka, Legnicy i Zblitowskiej Góry. Organizowaliśmy również kameralne spotkania naszej młodzieży w harcówce, podczas których była możliwość zaprezentowania swoich możliwości wokalnych i tanecznych. Nie zapominaliśmy również o codziennej porcji ruchu grając w piłkę nożną oraz siatkówkę.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Pola Grunwaldu oraz Toruń, gdzie skosztowaliśmy słynnych toruńskich pierników i odbyliśmy spacer po Starym Rynku. Podczas wyjazdu panowała koleżeńska i życzliwa atmosfera. Z żalem żegnaliśmy krainę pięknych jezior czekając z niecierpliwością na kolejny taki wyjazd.